Wie zijn wij - wie ben ik
SPEKK Innovatie is een full service ontwerpbureau. Dat betekent dat wij voor het hele proces zorgdragen. Van idee ontwikkeling tot analyse van data, inzet van strategie, productie van middelen en de implementatie van deze in uw organisatie.
Hierbij kijken wij niet alleen naar het abstracte bedrijfsproces, maar ook naar de cultuur, de mensen in uw organisatie. Vragen als; 'Wat zijn de verwachtingen?', 'Waar moet het aan bijdragen?', of 'Wie gaat er mee werken?', dragen bij aan het succes en draagvlak.
Door verdieping in het totaal beeld van mens en organisatie, product en merk komen wij tot een gedegen, creatief design dat naadloos aansluit bij de wensen en het resultaat. Dit is altijd uniek en altijd maatwerk.
Wie ben ik
Na mijn opleiding aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht, ben ik als zelfstandig ontwerper werkzaam geweest voor grote en kleine organisaties dat inmiddels is uitgegroeid tot een omvangrijk track record. Zo heb ik bij het toenmalige 'Total Identity' de basis gelegd voor het huidige beeldmerk van de hogesnelheidstrein 'Thalys'. Ben ik betrokken geweest bij de internationale presentatie van een nieuw automodel van het merk 'Cadillac'. Heb ik voor 'Pink Elephant' en 'PinkRoccade' een divers aanbod aan communicatiemiddelen ontworpen. Stond ik aan de wieg van de ontwikkeling van PRINCE2 Projectmanagement en ITIL Foundation. In boeken als 'De kleine PRINCE2 - gids voor projectmanagement', lesmaterialen, spellen, formulieren en flow diagrammen heb ik mijn visie hierop kunnen vormgeven. Heb ik meegebouwd aan de realisatie van een succesvol internationaal viersterren hotel in België. Waarbij evenement organisatie en interieur ontwerp een nieuwe dimensie hebben toegevoegd aan mijn pallet als ontwerper. Heb ik inrichting gegeven aan de marketingfunctie van een internationaal opererend producent van daksystemen, door het transparant maken van kaders en besluitvorming, het ontwikkelen en vastleggen van (huisstijl) richtlijnen in handboeken en werkinstructies. Ben ik maatschappelijk betrokken en heb ik een bijdrage geleverd aan de organisatie van het jubileumjaar van het 'Alzheimer onderzoeksfonds Limburg' bij HFL. Door verkoopacties op te zetten van 'Vergeet mij nietjes' en mee te lopen met de actietour door de regio via L1 Limburg, locale televisie. Met als 'Kers op de taart' de feestelijke televisie show met Beppie Kraft en Bas van der Zwaan als afsluiting van het jubileumjaar.
Innovatie
Om mijzelf te blijven ontwikkelen en groeien, werk ik zelfstandig aan het zoeken naar oplossingen voor maatschappelijke problemen. Nieuwe ideeën die een oplossing kunnen bieden werk ik uit in projectplannen, korte presentaties en leg ik contacten met mogelijke samenwerkingspartners. Ik probeer door middel van donatie, crowdfunding op de verschillende platforms financiële middelen voor de realisatie van deze ideeën te organiseren.
Complexiteit
Mijn voorliefde voor het structureren van complexe informatie, biedt mij overzicht en dat overzicht maak ik altijd visueel door vereenvoudigde schematische weergaven. Daarnaast beschik ik over het vermogen om snel te analyseren en tot een krachtige kern te komen. Hierdoor maak ik ontwerpen die met hun tijd mee groeien. Ontwerpen die zichzelf steeds opnieuw uitvinden.